هدف از
برند یا لوگو یا نام تجاری همان کلمه ای است که مخاطبان هر صنف خاصی آن را با کلمه یا برند می شناسند.برند نشان دهنده ی ویژگی های محصول یا کالای شما می باشد و در گذر زمان وقتی از برند صحبت می کنیم نشان دهنده ی اعتبار ، سابقه فعالیت ، اصالت و کیفیت و شعار کسب و کار شما می باشد و موجب شناسایی محصول، تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود. هرشخص یا شرکتی با توجه به موضوع فعالیت خود می تواند برای معرفی کسب و کار خود برند خود را انتخاب کند ودر صورت کامل بودن مدارک و نداشتن منع قانونی اقدام به
اشخاص حقوقی باید برند را بنام شرکت و یا شخص حقوقی ثبت نمایند و کلیه مدارک شخص حقوقی و شرکت اامی است ارائه دهند .
مدارک لازم
مدارک شناسایی کارت ملی و شناسنامه
مجوز فعالیت پروانه کسب
ارائه یک نمونه طرح از برند
ارائه کارت بازرگانی برای طرح برندی که از حروف لاتین استفاده شود .
مدارک لازم
کلیه مدارک اساسی شرکت از جمله اساسنامه ، تقاضانامه ، .
مجوز فعالیت شرکت در صورتی که فعالیت شرکت مم به ارائه مجوز باشد .
ارائه کارت بازرگانی برای طرح برندی که از حروف لاتین استفاده شود .
ارائه یک نمونه طرح از برند
مدارک احراز هویتی اعضا و شرکا
انواع برند در اهواز :
برندها بسته به این که قرار است چه چیزی را معرفی کنند، انواع مختلفی دارند. بعضی از انواع برند را با هم مرور می کنیم:
1- برند محصول: برند کردن یک محصول یا خدمت خاص.
2- برند شخصی: مانند یک ورزشکار
3- برند شرکتی: یک شرکت که چندین محصول یا خدمات مختلف دارد.
4- برند جغرافیایی: مانند یک شهر خاص
5- برند عمومی: مانند مراسم های حکومتی
6- برند فرهنگی: مانند یک مراسم فرهنگی
7- برند مذهبی: مانند یک مسجد یا کلیسا
برای
برای
قانون
ماده های 576 تا 582 قانون تجارت ایران، مربوط به
علاوه بر این، قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری نیز در سال 1386 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. در فصل سوم این قانون، درباره ی ثبت علامت تجاری با جزئیات کامل صحبت شده است.
یک برند خوب، چه برندی است؟
برای ثبت یک برند خوب باید به چند نکته توجه کنید:
ایجاد تفاوت و تمایز: برند شما باید با رقبای شما، متفاوت باشد.
درگیری با احساس و عواطف مخاطب: به جای آن که در قدم اول سهمی از جیب مشتری بخواهید، سهمی از احساس او دریافت کنید.
ایجاد کاریزمای برند: سعی کنید به ارزش هایی که مخاطبانتان به آن ها پایبندند توجه کنید.
ایجاد فرهنگ برند: تک تک کارمندان تان را آموزش دهید که ارزش برندتان را بدانند و از آن استفاده کنند.
ایجاد سیستم مدیریت برند: برند شما باید همه ی نیازمندی های حوزه ی مورد نظر را پوشش دهد.
توجه به تغییرات: با زمانه حرکت کنید. به علاقمندی های جدید مخاطبان خود احترام بگذارید.
ایجاد برند به عنوان سرمایه گذاری: یادتان باشد که
اگر برند خود را ثبت کردیم، میتوانیم فعالیت تجاری را شروع کنیم؟
شما باید برند خود را ثبت کنید تا کسی نتواند دیگر از آن استفاده کند یا آن را جعل کند. اما برای شروع فعالیت تجاری، ثبت برند کافی نیست. شما باید متناسب با نیاز خود اقدام به ثبت شرکت در اهواز نمایید و فعالیت تجاری خود را شروع کنید.
چه کنیم که برندمان تقویت شود؟
وقتی می خواهید، برند خود را تقویت کنید، باید به چند نکته توجه کنید:
گسترش: به سرعت فعالیت مربوط به برند خود را توسعه ندهید! کم کم کار خود را گسترش دهید، افزایش ناگهانی مخاطبان، باعث پراکندگی و گم شدن برند شما در میان انبوه فعالیت می شود.
اختصار: در فعالیت مربوط به برند خود، تمرکز داشته باشید. هر چقدر تمرکز شما بر مورد یا موارد خاصی باشد، برند شما قوی تر می شود.
معروفیت: تا جایی که می توانید باید برند و کار خود را معروف کنید. یک از روش های معروف شدن، این است که در کار خود «اولین» باشید. اولین کسی که این محصول را ارائه می کند، یا اولین کسی که این محصول را به این شکل خاص معرفی می کند.
تبلیغات: برای برند خود باید بسیار تبلیغ کنید تا آن برند به نام شما شناخته شود.